środa, 16 września 2015

BTS-CZYLI JAK PRZETRWAĆ ROK SZKOLNY?

Hello!
Jak już każdy zauważył zaczął się czas w którym musimy wstawać spod ciepłej kołdry wcześnie rano, jeść śniadanie, ubierać się i wybrać się w monotonną podróż do miejsca gdzie spędzimy następne 7 godzin dnia. Po 7 godzinach spędzonych na nauce, ciężkiej pracy, sprawdzianach, kartkówkach oraz ruchu, wracamy do domu i pierwsze co chcemy zrobić to położyć się w swoim kochanym łóżku i zasnąć. Jednak czeka na nas sterta pracy domowej i masa nauki na kolejne dni. Żyć nie umierać, prawda?
Każdy chciałby powrócić do wakacji, wolnego czasu, spania do której tylko się zechce, spędzania czasu na wycieczkach i spotkaniach ze znajomymi, ale zanim to nastąpi musimy przeżyć kolejne 10 miesięcy szkoły!
Gdy zabrzmiał pierwszy dzwonek w szkole, zapisaliście pierwszą pracę domową w głowie każdego z nas przemknęła myśl "jak przetrwam rok szkolny?" I oto dzisiaj chciałabym Wam pokazać jakie są moje sposoby na przetrwanie szkoły. Zaczynamy! :)

MYŚL POZYTYWNIE!
Każdy doskonale wie, że powrót do szkoły nie jest jakimś super fajnym wydarzeniem tak jak np. urodziny, święta czy sylwester, ale pomyślcie że ciągłe narzekanie na nauczycieli, pracę domową lub testy nic nam nie da. Lepiej pomyśleć, że szkoła to nie tylko nauka i sprawdziany, a także nowe znajomości, wycieczki, niezapomniane wspomnienia. Musimy pamiętać o pozytywach i ich się trzymać!

UŚMIECH TO POŁOWA SUKCESU!
Uśmiech to nie jest łatwa sprawa, gdy wiemy że czeka nas nauka przez kilka godzin, projekty, zaliczenia, ale mimo wszystko musimy pokazać, że dla nas to sama przyjemność i gdy tylko wstaniesz z łóżka uśmiechnij się sam do siebie i powiedz, że to kolejny cudowny dzień bez leniuchowania.

POLUB SZKOŁĘ!
Tak, musisz ją polubić jak i wszystko z nią związane. Gdy nie polubisz miejsca gdzie spędzasz większą część swojego czasu to jak masz z uśmiechem na twarzy podchodzić do tematu nauki? Polubienie szkoły to podstawa, a czas w niej minie Ci równie szybko i miło jak wszystkie wolne dni!

ZORGANIZUJ SIĘ!
Szkoła=obowiązki. Musisz więc zaplanować każdą chwilę dnia. Spróbuj zapisywać swoje dzienne cele i trzymaj się ich, zobaczysz że gdy je wszystkie wykonasz będzie bardzo dumny z siebie, a co za tym idzie będziesz bardziej zmotywowany do dalszej pracy!

"WIECZOREM, NIE RANO!"
Szkoła to szczególnie nauka i prace domowe, próbuj wszystko wykonywać tego samego dnia i nie zostawiaj nauki na ranek, gdy powinieneś się skupić na innych czynnościach niż prawdziwa nauka. Rankiem powtórz sobie wszystko czego nauczyłeś się poprzedniego dnia, aby nie zapomnieć materiału i rusz na kartkówkę lub sprawdzian w pełni nauczony.

RUSZ PEŁNĄ PARĄ OD POCZĄTKU!
Leniuchowanie od samego początku? To nie dla mnie. Spróbuj uczyć się systematycznie, nie miej zaległości od samego początku, pokaż nauczycielowi, że jesteś przygotowany i gotowy do dalszej pracy, a nauka nie jest Ci straszna i mimo dużego materiału Ty go perfekcyjnie opanujesz.

CZAS WOLNY
Czas wolny jest bardzo ważny, gdy dodatkowo pod uwagę bierzemy dużą ilość nauki. Spróbuj rozplanować czas, aby od razu po przyjściu ze szkoły nie iść do książek lecz wyjść na 30 minut na zewnątrz, na krótki spacer, spotkaj się chwilę ze znajomymi, aby mózg mógł odpocząć i się zregenerować. Gdy się uczysz rób sobie 10-minutowe przerwy co 40-50 minut na krótką rozmowę, przekąskę lub na przeczytanie kolejnego rozdziału swojej ulubionej książki.


POZNAJ KOGOŚ
Samotność w klasie jak i szkole nie należy do najfajniejszych uczuć. Gdy jesteś w nowej szkole spróbuj zaprzyjaźnić się z kimś z Twojej klasy lub równoległej, ale pamiętaj, nie możesz być nachalny i chamski, spróbuj podejść do tego jako miła i pozytywna osoba, nie odstraszaj od siebie innych. Jednak gdy w szkole jesteś już kolejny rok, spróbuj odświeżyć dawne kontakty z klasowymi znajomymi, a na pewno nie zostaniesz sam!


UCZ SIĘ SYSTEMATYCZNIE
Systematyczność to podstawa w efektownej nauce. Skup się na tym aby każdego wieczora przypominać sobie materiał z lekcji, aby na niezapowiedzianej kartkówce zabłysnąć dobrymi odpowiedziami. Aby Twoja nauka była przyjemniejsza używaj kolorowych pisaków, zakreślaczy i fiszek, Twój mózg szybciej zapamięta dany materiał, a nauka minie Ci o wiele wiele szybciej.


MIEJSCE NAUKI
Postaraj się, aby miejsce Twojej nauki było spokojne i uporządkowane. Staraj się, aby na Twoim biurku panował porządek, trzymaj tam najpotrzebniejsze rzeczy, których na pewno użyjesz podczas nauki. Pamiętaj także o wyłączeniu telefonu oraz komputera, to na pewno pomoże Ci w szybszej nauce! 

mam nadzieje, że post pomógł Wam w organizacji roku szkolnego i komuś się przydał!
oczywiście nie zapomniałam o kąciku muzycznym



dobrego dnia, wieczora lub nocy(w zależności kiedy to czytacie)
xoxo, acia

32 komentarze:

  1. Oo, zgadzam się co do systematycznosci, w tym roku zaczęłam się uczyć z lekcji na lekcję, i jeśli mam sprawdzian, nie mam problemu z materiałem! :3
    Staram się myśleć pozytywnie, będzie doooobrze :D

    thousand-miles-to-heaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze mam problem z pozytywnym myśleniem ;))
    Świetnie napisane, pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. czasem lenistwo jak wiadomo góruje ;) ale porady jak najbardziej trafne :)
    zapraszam do siebie :)

    rozkminyxdziewczyny.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie od tego roku zaczynam od początku naukę! :) Pomocna notka! :) A uśmiech to podstawa na lepszy dzień :)

    http://xyzilo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo motywujący i pozytywny post! + Śliczny wygląd bloga!
    Pozdrawiam i obserwuję. :))

    messsy-head.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na post :) Jednak czasami trudno się uczyć systematycznie, leniswto czasem wygraywa :')
    Może wspólna obserwacja? Jeśli tak to zacznij i daj znać, mogę prosić też o klikanie w banery po prawej stronie? Pozdrawiam! :) http://amberludmi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami jest ciężko, ale tak jak napisałaś uśmiech to połowa sukcesu ♥
    igablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami jest ciężko, ale tak jak napisałaś uśmiech to połowa sukcesu ♥
    igablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Systematyczna nauka to chyba najtrudniejsza rzecz do wykonania dla ucznia :)
    O tak! Uśmiech to połowa sukcesu! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://paaullina-blog.blogspot.com
    Mam nadzieję że wpadniesz :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super blog! Obserwuję :*
    Pozdrawiam mocno
    soniavanblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne porady :) Ja jestem w pełni zorganizowana, wszystko piszę sobię w kalendarzyku. :)
    beautifulsees.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. dla mnie przydałby się jeszcze jednen dzien wolnego w trakcie tygodnia :/

    zapraszam na nowy post flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie piszesz :* Bardzo przydatne porady ^^
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rady :*
    Zapraszam do siebie z chęcią odwdzięczę się obserwacją i będę komentowała nowe posty ;*
    http://grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozytywne myślenie jest najważniejsze xd

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiesz, myślę, że odkąd polubiłam szkołę, przestała być taka straszna... :) Najważniejsze to pozytywne myślenie, a potem - będzie tylko lepiej :3
    http://obudzona-ze-wschodem-slonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobre rady !
    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. super rady! ~best-frieend.blogspot.com zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne rady! Na pewno skorzystam
    http://wkomenda.blogspot.com/2015/09/west-coast-2-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne rady. Żałuję, że ja takich nie stosowałam w poprzednich latach szkoły, ale jeszcze nic straconego ;)

    everydayiishalloween.blogspot.com - zapraszam, wiedźma bloguje!

    OdpowiedzUsuń
  21. Super rady,ja w tym roku co prawda skończyłam szkołę średnią, ale za rok idę na studia i jak najbardziej mi się przydadzą :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne rady , wykorzystam i odnowię kontakty ze znajomymi ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie najbardziej przeraża fakt, jak szybko ucieka mi czas w tygodniu, przychodzę do domu 16 i tu coś - nagle robi się 18, więc stwierdzam, że sobie poćwiczę i nagle 20. XD

    http://nogitsuune.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny post ;)
    Pozdrawiam i Zapraszam do mnie:
    swiatany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobre rady!
    Szkołę da się polubić, jeśli spotyka się w niej z osobami, na których nam zależy.
    Łatwiej jest pisać o systematycznym uczeniu się, niż naprawdę się za to wziąć ;p
    Świetna piosenka!
    www.sophieasaqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. przydatny post :)
    uwielbiam tę piosenkę Coldplay!

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy i inspirujący post :)

    ULUBIEŃCY MIESIĄCA : http://natalistylee-s.blogspot.co.uk/2015/10/ulubiency-miesiaca-wrzesnia.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne rady, na pewno skorzystam ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com
    Proszę o klikanie w ostatnim poście, będę bardzo wdzięczna i szczęśliwa! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne rady, gdyby nie fakt, że skończyłam już szkołę, to na pewno bym skorzystała :>

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne rady, ale nawet tak dobre nie potrafią przekonać mnie do systematyczności.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń